+36 20 669 5169 Bejelentkezés

Számít, mit eszel… Számít, mit iszol! [Fogas fogadalom 4. rész]

Amit ígértünk, betartjuk: úgy döntöttünk, hogy összeszedjük neked a négy legfontosabb dolgot, amit be kell tartanod 2019-ben, ha szép és egészséges fogazatot szeretnél.

Az első három részt itt éred el: ezzel a cikkel indítottunk, ebben figyelmeztettünk a fogkő veszélyeire, és ez az a poszt, ami a helyes szájápolási szokásokra hívta fel a figyelmedet.

Jöjjön hát az utolsó rész!

Étkezz egészségesen!

A 21. század embere szénhidrátban gazdag étrendet követ, és ez bizony nemcsak a kilók számán, hanem a fogak egészségén is meglátszódik.

A túl sok szénhidrát (fogyaszd azt akár étel vagy ital formájában) ugyanis fogszuvasodást okozhat, amely egy sor egyéb problémához vezethet. A cukorban gazdag finomságok ugyanis ragacsossá teszik a lepedéket, és ezzel nemcsak az a baj, hogy a baktériumok azt imádják, hanem az is, hogy így könnyebben megtapad a fogakon a plakkréteg.

Hiába a fogzománc a szervezeted legkeményebb szövete, a baktériumok által (a cukor elfogyasztása után) kiköpködött savaknak az sem tud végül ellenállni. Ne feledd, a fogszuvasodás ilyen mértékben a finomított szénhidrátok és a magas cukortartalmú ételek elterjedésével lett népbetegség; tehetsz a probléma ellen, ha odafigyelsz a mértékre.

Legalább ilyen kellemetlen az is, ha túl kevés sznéhidrátot fogyasztasz, hiszen az rossz leheletet okozhat. Kevesen tudják, de a szénhidrát önmagában ugyanúgy nem ellenség, mint a zsír; csak tudnod kell, hogy milyen típust fogyaszthatsz. A táplálkozástudmány a gyorsan felszívódó szénhidrátokat tekinti ellenségnek.

Erre figyelj még oda:

  • Ha teheted, fogyassz rendszeresen tejtermékeket az azokban található D-vitamin és kalcium miatt. Ezek jót tesznek a fogaidnak.
  • Amennyiben neked nem javallott a tejtermékek fogyasztása, akkor zöldségfélékkel, gyümölcsökkel és magvakkal pótold a D-vitamint és a kalciumot. Kiváló ötlet a brokkoli, a zeller, a fehér bab, az aszalt füge, a narancs, a földimogyoró és a mandula.
  • Kerüld a következő élelmiszereket: ragadós rágcsálnivalók (chips, ropi, perecek), szénsavas üdítőitalok, alkohol, valamint a túlságosan savanyú dolgok, mint például a salátaöntetek vagy a citrusfélék, amelyek roncsolhatják a fog felső zománcrétegét.

… és ezzel végére is értünk a tanácsadásnak. Tartsd be a négy cikkben leírtakat, és mosolyod nemcsak szebb, de egészségesebb is lehet 2019-ben. Mi szurkolunk neked!

Ha kérdéseid vannak, írj nekünk bátran!

Author Info

admin

No Comments

Comments are closed.