Mik a lézerterápia előnyei?

Ha azt a szót hallod, hogy lézer, mi jut először az eszedbe? Valamilyen szuperfegyver egy sci-fiből? Vagy a szegedi lézerközpont? „A hétköznapi” ember millió dologra asszociál, de egy fogorvosnak azonnal a lézerterápia ugrik be.

A lézerterápia a fogászat számtalan területén alkalmazható, többek között az íny gyulladása esetén, vagy implantáció után, de kezdjük az elején!

Milyen előnyöket kínál a lézerterápia?

A lézerterápia egy fájdalommentes beavatkozás, ami érzéstelenítés nélkül végezhető el. A kezeléssel jelentősen csökkenthető a gyulladás és a fájdalom, továbbá a különféle paradontológiai beavatkozások után felgyorsítja a gyógyulási folyamatot. A terápia nagy előnye, hogy elpusztítja a káros baktériumokat, ezért is olyan hatékony az íny, illetve például az implantátum körül kialakult gyulladás kezelésében.

A lézerterápia előnyei tehát a következők:

• Fájdalommentes
  • Baktériumölő hatású
  • Stimulálja az immunrendszert
  • Gyulladás- és fájdalomcsökkentő

A kezeléssel megelőzhető a gyógyszerek szedése, valamint a terhesség alatt is alkalmazható, amikor közismerten nagyobb az ínyproblémák kialakulásának kockázata.

Milyen panaszok kezelésére használható a lézerterápia?

A lézerterápiával hatékonyan kezelhető az ínygyulladás, valamint az egyéb ínybetegségek. Segíti továbbá a gyógyulást a szájsebészeti műtétek után, de a gyökérkezelés is sikeresebbé tehető vele.

A fognyaki érzékenység javításában szintén jó eredmény érhető el ezzel a fajta kezeléssel, csakúgy, mint a szájnyálkahártya különféle megbetegedéseinek gyógyításában. Ilyenek az afta, a herpesz vagy a fekélyek.

A fogágybetegségek következtében kialakult tasakok előzetes kitisztítása után a lézerterápiával a mélyebben található gyulladt szövetek is eltávolíthatók, és még a csont regenerálódása is elindítható.

A lézer kisebb műtétek elvégzésére is alkalmas, ugyanis nagyon apró metszés ejthető vele, és a gyógyulás is gyorsabb. A lézerfény hatására ugyanis a kisebb véredények elzáródnak, így a beavatkozás kevesebb vérzéssel és enyhébb duzzanattal jár.

Fájdalommentes kezelések, gyorsabb gyógyulás

Egy fogászati kezelés során a pácienseknek általában két nagy félelmük van. Az egyik a fájdalom, a másik pedig az elhúzódó gyógyulás. A lézerterápia mindkét esetben hatékony, ugyanis csökkenti a fájdalmat, és a regenerálódás idejét is képes lerövidíteni. Így a fogászati kezelések sokkal kellemesebbek lesznek, és nem kell félve felkeresni a rendelőt.