Mit jelent a fájdalommentes fogászat?

Amikor a fogorvosra gondolunk, akkor az első dolog, ami beugrik, a fájdalom. A rossz élmények, a félelem, amit a rendelőben várakozva éreztünk, pedig ennek egyáltalán nem kellene így lennie. A fájdalommentes fogászat lényege éppen az, hogy a páciens számára a lehető legkellemesebb legyen a fogászati beavatkozás, és pozitív élményekkel távozzon a kezelésről.

De mit is jelent a fájdalommentes fogászat?

Empátiát és segítőkészséget

Azért, hogy a páciens a kezelés során biztonságban érezze magát, elsősorban a fogorvos tehet sokat. Az empátia, vagyis az, ha az orvos átérzi a beteg helyzetét, egészen másfajta hozzáállást eredményez, de az is fontos, hogy a páciens választ kapjon az összes kérdésére, és minden szükséges információ birtokában legyen.

A személyes konzultáció pontosan ennek a kapcsolatnak a kialakítását szolgálja, mert hiába jó szakember valaki, ha nem élvezi a betegek bizalmát, az a kezelésekre is rányomhatja a bélyegét. Éppen ezért törekszünk mi arra, hogy elnyerjük a minket választók szimpátiáját, és erre a bizalomra építve végezzük a kezeléseket.

Modern, kevesebb fájdalmat okozó eszközöket

Bár a mai, modern fogászati eszközök is ijesztőek sokak számára, azt érdemes róluk tudni, hogy az ezekkel az eszközökkel végzett beavatkozások kevésbé fájdalmasak, mert kíméletesebbek, precízebbek a régebbi berendezéseknél. Nem akarunk senkit félrevezetni, hiszen teljesen fájdalommentes beavatkozások nem léteznek, de arra mindig lehet törekedni, hogy ez a fájdalom a legminimálisabb legyen.

Gyorsabban ható, erősebb érzéstelenítést

A fogászati kezelések többsége érzéstelenítéssel történik. Még akkor is, ha erre az esetek egy részében nem lenne szükség, de az érzéstelenítő egyfajta biztonságot, megnyugvást ad a pácienseknek. A ma használt érzéstelenítők gyorsan hatnak és tovább is tart ez a hatás, ezért nem kell attól félni, hogy a kezelés közben fájdalmat érez a beteg.

Minimálinvazív kezeléseket

Minden esetben arra törekszünk, hogy a fogászati problémákat a legminimálisabb beavatkozással kezeljük, ami egyrészt kisebb fájdalommal jár, illetve a gyógyulás folyamata is gyorsabb lesz.

A fájdalommentes fogászat tehát nem egy elcsépelt fogalom, az ugyanis létezik és minden páciens kiélvezheti az előnyeit.