Gyors házi praktikák fogfájásra

A fogfájás soha nem jön jókor, pláne, ha épp hétvégén tör ránk, amikor nincs nyitva a rendelő. Természetesen addig is kell valamit tenni, amíg nem jutunk el az orvoshoz, de azt is szem előtt kell tartani, hogy mindez csak „tűzoltás”, vagyis nem helyettesíti a tényleges kezelést.

De mik is a legjobb házi praktikák fogfájásra, amiket gyorsan be lehet vetni, ha baj van?

Mitől fájhat a fog?

Mielőtt a konkrét módszereket megnéznénk, ejtsünk néhány szót arról is, hogy mitől fájhat a fogunk. Fogfájást okozhat többek között egy szuvas, lyukas fog, de a bölcsességfog is sok kellemetlen pillanatért felelős. Az íny gyulladása miatt szintén jelentkezhet fájdalom, csakúgy, mint a fogágybetegségek hatására. És vannak olyan okok is, amikről nem is gondolnád, hogy fájhat tőlük a fogad.

Akármi is a fogfájás kiváltója, komoly problémára figyelmeztet, ezért semmiképpen nem szabad félvállról venni.

Mik a legjobb házi praktikák fogfájásra?

Mivel a fájdalom gyakran az éjszakai órákban a legerősebb, ezért ilyen esetben érdemes a szokásosnál magasabb párnán aludni. Ha ugyanis vízszintesben vagyunk, akkor a fejet érő fokozottabb vérellátás miatt a fájdalmat is nagyobbnak érezzük.

Az arcra helyezett hideg borogatás lehúzhatja valamennyire a gyulladást, és a fájdalmat is mérsékeli. Ehhez használhatsz jégzselés tasakot, vagy jégkockát is, amit viszont csavarj egy kendőbe, és úgy tedd a bőrödre! Ami fontos, hogy meleg vízzel tilos ilyen esetben öblögetni, az ugyanis csak belobbantja a gyulladást, ráadásul kitágítja az ereket, amitől nő a vérellátás.

A természet patikájából három gyógynövényt emelünk ki. Az egyik a szegfűszeg, ami elrágva érzéstelenítő hatású, és elzsibbasztja az érintett területet. A szegfűszeget olaj formájában is alkalmazhatod, ugyanis egy eugenol nevű anyagot tartalmaz, ami baktériumölő, és kiváló fájdalomcsillapító. Cseppents az olajból egy vattapamacsra, és harapj rá, majd tartsd így a szád körülbelül 10-15 percig!

A másik gyógynövény, amiről már mi is írtunk néhányszor, az a zsálya. Ebből főzetet érdemes készíteni, és a langyos itallal öblögetni. A zsályához kamillát is adhatsz, ami szintén rendelkezik gyulladáscsökkentő hatással.

És persze a jó öreg fájdalomcsillapító tablettákról se feledkezzünk meg, amik minden otthonban megtalálhatók.

És végül még egyszer: bármilyen jók is, a házi praktikák fogfájásra nem váltják ki az orvos felkeresését!