A legjobb gyógynövények a fogak számára

A gyógynövények ismét a reneszánszukat élik, és egyre többen keresnek a különféle problémáikra – így a fogászatiakra is – természetes megoldásokat. Persze vannak olyan esetek, amikor ezek a főzetek önmagukban már nem elegendők, de bizonyos helyzetekben nagy hasznuk vehető.

Szeretnénk viszont kihangsúlyozni, hogy a gyógynövényfőzetek fogyasztása esetén is érdemes a fogorvos tanácsát kikérni! Hogy csak egy gyors példát említsünk: miközben a zsálya remek gyulladáscsökkentő, közvetlenül fogműtét után nem javallott a vele való öblögetés!

Gyógynövények gyulladáscsökkentésre

A fogínyvérzés, illetve az ínyt érintő gyulladások igen gyakoriak, ezért mindenképpen oda kell figyelni, hogy valamilyen módon kezeljük őket. Ezt megtehetjük a bolti szájöblítők használatával, de a gyógynövényeket is választhatjuk, amik szintén sokat segíthetnek a problémák leküzdésében.

Ha már fentebb szóba került, kezdjük a sort a zsályával, amit már az ókori rómaiak is előszeretettel használtak. A zsálya csersavai vérzéscsillapítók, így alkalmazható ínygyulladás esetén is. A benne található illóolajok pedig baktérium- és gombaölők, illetve igen jó a gyulladáscsökkentő hatásuk.

A kamillát senkinek sem bemutatni, hiszen sok háztartásban megtalálható. A belőle készült tea többek között ínygyulladás és afta esetén alkalmazható. Emellett akár a kicsik fogzásakor is meg lehet próbálkozni az íny kamillás áttörlésével, ezzel ugyanis csökkenthető a gyulladás és a fájdalom.

Talán nincs is olyan probléma, amire ne ajánlanák az aloé vera valamely formáját. A növény szintén gyulladáscsökkentő hatású, de az íny egészségének megőrzésében is segíthet.

Gyógynövények az íny egészségének fenntartásához

A betegségek kezelése helyett alapvetően mindig a megelőzésre kellene törekedni. A gyógynövények itt is fontos szerepet kaphatnak, hiszen például a fodormenta és a borsmenta nagyon szuper szájfertőtlenítők – nem véletlenül kerülnek bele a boltokban kapható készítményekbe sem.

A csipkebogyó a magas C-vitamin tartalmának köszönhetőn erősíti az ínyt, de a csalán vagy az édesgyökér fogyasztása is jó hatással lehet a száj, illetve a fogak egészségére.