A fogínyvérzés 5 leggyakoribb oka

A fogínyvérzés az egyik leggyakoribb probléma, amivel a statisztikák adatainak ismeretében valószínűleg már te is találkoztál. A lakosság megközelítőleg 90%-a tapasztal ugyanis az élete során enyhébb vagy súlyosabb fokú ínyvérzést.

Ami azonban ennél sokkal szomorúbb, hogy 3-ból ketten nem veszik komolyan a jelentkező tüneteket, amiért akár a fogak elvesztésével is fizethetnek.

De mi az 5 leggyakoribb ok, ami a fogínyvérzés hátterében állhat?

1. Fogkő, fogínygyulladás

A helytelen fogmosási technika, valamint a szájápolás elhanyagolása a fogkő kialakulásához vezet, ami első osztályú táptalaj a káros baktériumok számára. Ezek a kórokozók toxinokat és savakat termelnek, amik megtámadják az ínyt, és annak gyulladását okozzák.

A gyulladt íny pedig piros, duzzadt és vérzik, és a megfelelő kezelések nélkül fogágybetegség lehet a vége.

2. Valamilyen sérülés

A sérülések okozta ínyvérzés elsősorban a gyerekekre jellemző; ők azok, akik a játék hevében elesnek, megütik magukat stb. A sérülések további forrása lehet még a fogak túl erős súrolása, a fogselyem nem megfelelő használata, de a fogpiszkáló, illetve a keményebb ételek is könnyen felsérthetik az ínyt.

3. Egyes betegségek, valamint az ezekre szedett gyógyszerek

Léteznek olyan betegségek, amik szintén kiválthatják a fogínyvérzést. Ilyenek többek között a máj, a vese megbetegedései, cukorbetegség, szívproblémák, vagy vérzési rendellenességek. A véralvadásgátlók, illetve fájdalomcsillapítók szedése ugyancsak állhat a tünetek hátterében.

4. Hormonális változások

A hormonális változások okozta fogínyvérzés leggyakrabban a terhesség alatt érhető tetten, de más hormonális problémák is előidézhetik a kialakulását.

5. Bizonyos vitaminok hiánya

Egyes vitaminok (pl. a C- és K-vitamin) létfontosságúak az íny egészségének szempontjából, ezért a hiányuk fogínyvérzéshez vezethet.

Az ínyvérzés enyhébb formáját otthon is kezelheted speciális szájöblítőkkel és fogkrémekkel, de a biztonság kedvéért érdemes felkeresned vele a fogorvost.