Összefüggést mutattak ki a marihuánafogyasztás és az ínybetegségek között

Régóta zajlik a vita a nagyvilágban arról, hogy érdemes-e legalizálni a marihuána gyógyászati és rekreációs felhasználását.

A mellette és az ellene érvelők tábora rendszeresen parázs vitákat folytat, és a tiltást szorgalmazók általában azt hozzák fel érvként, hogy a marihuána hátrányai súlyosabb következménnyel járnak, mint amennyit fogyasztásának előnyei biztosítanak.

Anélkül, hogy állást foglalnánk, íme, egy érdekesség, ami nemrég látott napvilágot: a Columbia Egyetem kutatói összefüggést találtak a kannabisz rekreációs fogyasztása és az ínybetegség kialakulása között.

Veszélyes és kockázatos

Jaffer Shariff és csapata szerint a rendszeres kannabiszhasználat ugyanúgy kockáztatja az íny egészségét, mint a dohányzás, márpedig az Egyesült Államokban már több állam is legalizálta annak fogyasztását, így mind többen juthatnak hozzá ehhez a szerhez.

A kutatók 1938 amerikai felnőtt adatait elemezték ki, akiknek 27 százaléka rendszeresen fogyasztott marihuánát az azt megelőző 12 hónapban. Az ő esetükben megfigyelhető volt az íny gyulladása és a tasakok kialakulása.

Shariff szerint a rendszeresen marihuánát fogyasztóknál kétszer nagyobb eséllyel alakul ki ínybetegség, és bár szükség van további vizsgálatokra, a kutatók szerint a fogorvosoknak innentől kezdve érdemes rákérdezniük a pácienseknél erre a tényezőre is.

Az ínybetegségekre oda kell figyelni

Az íny megbetegedése a foghús rendszeres irritációja miatt kialakuló bakteriális fertőzés, amelyet ha kezeletlenül hagyunk, akkor idővel súlyos következményekkel jár.á

Az ínybetegség kezdeti stádiumban még kezelhető, de ha nem foglalkozunk vele, akkor az fogágybetegséghez vezethet, amely a fog elveszítését, valamint szív- és érrendszeri panaszokat és tüdőproblémákat is okozhat.

A fogágybetegség a felnőttkori fogvesztés egyik vezető oka.

dunadental