+36 20 669 5169 Bejelentkezés

Őrizzük meg fogaink egészségét víz fogyasztással!

A csecsemők teste átlagosan 70% vizet tartalmaz, míg az idősebbeké mintegy 20%-kal kevesebbet. Éppen ezért is szükséges gondoskodnunk a megfelelő folyadékbevitelről, amely felnőttek esetében napi minimum 2-3 liter.

A víz számtalan pozitív élettani hatással bír, a bőr szépségének megőrzésétől kezdve egészen a megfelelő emésztés fenntartásáig.

És miért éppen a fogaink egészsége lenne ez alól a kivétel? Lássuk, mi miatt érdemes minden nap egy nagy üveg vízzel útra kelnünk!

Hogy a fogaink se ússzák meg szárazon!

Mindamellett, hogy a víz kiváló szomjoltó, a szánk pH-értékét sem tolja el kedvezőtlen irányba, szemben más italokkal.

A szénsavas és cukros italokra ez a pozitívum ugyanis közel sem érvényes. Ezek nem csak a testsúlyunknak adnak egy pofont, de a fogainkat is rombolják, mivel a savas közeg a fogszuvasodást okozó baktériumoknak kedvez.

Mérföldekkel jobb választás tehát a víz.

A nyálunk is vízben gazdag

A nyálmirigyek naponta több liternyi folyadékot termelhetnek, amelynek szerepe hasonló a vízéhez. Hogy mi ez? A baktériumok lemosása a fogakról, ilyen módon pedig a fogszuvasodás elleni védelem.

Hogy a nyál jótékony hatását erősítsük, étkezés után érdemes innunk pár korty vizet, így kiöblítjük szájüregben rekedt ételmaradék nagy részét.

Öntsünk tiszta vizet a pohárba!

Nem mindannyian isszuk szívesen a vizet, és nem is várható el mindenkitől, hogy varázsütésre eldobja a finomabbnál finomabb üdítőket, boltban kapható gyümölcsleveket.

Az egészségesebb utat úgy kövezhetjük ki a leghatékonyabban, ha apróbb lépésekben térünk át a vízivásra.

Iktassunk ki először egy-egy üdítőt, és cseréljük le vízre! Tegyünk magunk mellé egy üveg ásványvizet, és kortyolgassunk belőle gyakran!

Hatásos megoldás az is, ha pohárban mérjük az adagunkat, és napi minimum 8 pohár vizet megiszunk. Talán először nehezünkre fog esni, később azonban már kívánni fogja a szervezetünk.

És ami a legfontosabb: gyermekeinket is minél előbb szoktassuk a víz fogyasztására, ugyanis az édes italokról leszokni a későbbiekben egyre nehezebb.

Konklúzió

A napi folyadékbevitel során nem csak a mennyiség, hanem a minőség is mérvadó. A cukrozott italok fogyasztásával túl sok szénhidrátot viszünk be a szervezetünkbe (ráadásul „észrevétlenül”), és azok még a fogainkra is károsan hatnak.

Helyettesítsük hát az üdítőitalokat vízzel, és élvezzük a különbséget!

Author Info

dunadental

No Comments

Comments are closed.