+36 20 669 5169 Bejelentkezés

4 élelmiszer, amelyről nem is gondolnád, mennyire káros a fogaidra

Fogaink egészségének megőrzésében számtalan szájápolási termék segíthet. A legegyszerűbb eszközöktől kezdve (fogkrém és fogkefe) egészen a kevésbé ismertekig sokfélét segítségül hívhatunk, így ott van még például a szájzuhany vagy az egycsomós fogkefe.

A szájüreg tisztán tartása mellett azonban nem árt odafigyelnünk arra is, hogy milyen élelmiszerek kerülnek az asztalunkra, bizonyos ételek és italok ugyanis a fogak károsodását okozzák.

Nézzük hát, mire kell odafigyelnünk!

  1. A magas keményítőtartalmú ételek

Nem igazán az összetételük, inkább az állaguk miatt jelentenek veszélyt fogaink állapotára. Az ilyen ételek makacsul ragaszkodnak a fogakhoz, és az apróbb résekbe férkőzve ott is maradnak alapos tisztítás hiányában.

Amennyiben valamilyen pékárura, rizsre vagy éppen krumplira fáj a fogunk, hogy a valódi fogfájást elkerüljük, étkezés után öblítsük ki a szánkat vízzel, és használjunk cukormentes rágógumit!

2. Ragacsos állagú ételek

A keményítőben gazdag élelmiszerekhez hasonlóan az olyan ételek is ártalmasak a fogakra, amelyek könnyedén megtapadnak a fogakon. Veszélyes kombináció, ha a ragacsos állag magas cukortartalommal párosul. Így tehát a reggeli csokis müzli sem éppen a fogaink barátja.

3. Savas élelmiszerek

Rossz hír, hogy a szénsavas üdítők mellett a különböző borok is magas savtartalmúak, ugyanúgy, mint a citrusfélék. A cukrozott, szénsavas italokat mindenképpen kerülnünk kell, de mi a helyzet a többivel?

Egy pohár jó minőségű vörösbor vagy egy frissen facsart grapefruit olyan egészségmegőrző hatásokkal bír, amelyek miatt kár lenne lemondani róla.

Ezért inkább arra ügyeljünk, hogy minél kevesebb ideig érintkezzen a fogainkkal az adott élelmiszer, valamint arra, hogy a fogyasztása után öblítsük ki a szánkat vízzel!

4. Bolti gyümölcslé

A gyümölcs egészséges, ez nem vitás. A bolti gyümölcslevek nagy része viszont már kevésbé. Habár ezeket az italokat vitaminokkal dúsítják, sajnos cukorban is bővelkednek.

Érdemes tehát gyermekeinket is a friss gyümölcsök vagy a házilag facsart gyümölcslevek fogyasztására szoktatni.

Az élelmiszerek okozta fogkárosodást tehát több módszerrel is megelőzhetjük: az élelmiszer mellőzésével, a fogyasztás utáni öblögetéssel és azzal, hogy az ételt vagy italt minél kevesebb ideig hagyjuk a fogainkkal érintkezni.

Hasznos még az is, ha a savas italok után elrágcsálunk néhány kocka, kalciumban gazdag sajtot.

Author Info

dunadental

No Comments

Comments are closed.