Megfelelő étrenddel a szájhigiénia is javítható?

Ön tudta, hogy a cukros italok és ételek rendkívüli mértékben károsítják a fogait? Valószínűleg igen, hiszen a fogorvosok ezt újra és újra elmondják, és nem múlthat el fogászati kontroll anélkül, hogy erre újra és újra fel ne hívnák a figyelmét.

Arra viszont már kevesebben gondolnak, hogy fogaik épségét és egészségét nemcsak azzal javíthatják, ha elkerülik a cukrot, és ha odafigyelnek a szájhigiéniára.

Egy friss kutatás megállapította, hogy az étrendnek még a korábban gondolthoz képest is nagyobb hatása lehet a szájhigiéniára nézve.

Vitaminokban gazdag étrend egyenlő szép mosoly?

A válasz röviden: igen.

A BMC Oral Health folyóiratban megjelent tanulmány szerint fogainknak azzal tehetünk a legtöbbet, ha odafigyelünk a következőkre:

• szénhidrátban szegény,
  • de Omega-3-ban
  • és rostokban gazdag étrend,
  • valamint sok C- és D-vitamin fogyasztása.

Ha ezeket betartjuk, akkor jelentősen csökkenthetjük az ínygyulladás és a fogágybetegség kialakulásának kockázatát.

740 millió embernek lehet hasznos ez az információ

Merthogy világszerte majd’ ennyi embert érintenek a különböző periodontális betegségek, amely a fogszuvasodás mellett a felnőttkori fogvesztés második leggyakoribb okai.

A betegség első fázisa, az ínygyulladás kezdetben tünetmentes, de később már jól detektálható a vöröses, duzzadt íny, valamint a vérzés és a kellemetlen lehelet miatt. A betegség ekkor még megállítható, és következményei visszafordíthatók.

A megelőzésben pedig nemcsak a szájhigiénia, hanem az étrend is fontos szerepet kap. A tanulmányért felelős kutatók a szénhidrátban szegény, de Omega-3-ban, rostokban, vitaminokban és antioxidánsokban gazdag étrendet átvevő személyeknél megfigyelték, hogy a gyulladásos folyamatok jelentősen csökkentek.

Szakértők ezért a magas glikémiás indexű szénhidrátok kerülését javasolják, hogy elkerüljük a későbbi fogászati problémákat, és hogy ínyünk egészségét sokáig megőrizhessük.

dunadental