Kerüljük el az allergiát cirkonkoronával!

Az allergiával küzdő szervezet olyan anyagokkal szemben mutat heves reakciót, amelyek normális esetben teljesen ártalmatlanok.

Minden egyes nap találkozunk az étel- és pollenallergia fogalmával, a fémekkel szembeni érzékenységről azonban lényegesen kevesebb információvan a tarsolyunkban.

Sajnos a fogorvosi székben ülve is érhet minket kellemetlen meglepetés, ugyanisnem csaka kezelések során használt gyógyszerekrelehetünk allergiásak, hanem egyes fémekre is, úgy, mint a króm, a nikkel és a réz.

Aggodalomra azonban semmi ok, ugyanis a fogpótlásra váróknak kiváló megoldást nyújthat a cirkonkorona.

Honnan tudhatjuk, hogy fémallergiánk van?

Gyakran egyértelmű és látványos tünetek jelzik, hogy valami nincs rendben a szervezetünkkel. Árulkodó lehet az ékszerek és fémcsatos övek viselése során fellépő égő, viszkető érzés, a bőr kipirosodása, rosszabb esetben a gyulladt hólyagok megjelenése is.

A száj nyálkahártyáján és a bőr egyes területein jelentkező tünetek az amalgámtöméssel szembeni érzékenységre is utalhatnak.

Ha a fent említett tünetek valamelyikét tapasztaljuk, érdemes „beneveznünk” egy epicutantesztre, amelynek lényege az egészséges bőrfelületre ragasztott, és a kérdéses anyagokat tartalmazó tapasz.

A teszt segíthet megállapítani azt, hogy allergiások vagyunk-e egyáltalán valamire, és ha igen, mire.

Mit kerülhetünk el fémallergiásként, ha a cirkonkoronát választjuk?

A válasz egyszerű: a fogpótlás utánkésőbb kialakult tüneteket, hiszen egyes allergiás reakciók csak hónapok, sőt, akár évek elteltével jelentkeznek.

Így a cirkonkoronával elkerülhetjük a következő panaszokat is:

• az ajkak szárazsága és kisebesedése;
  • égő, viszkető érzés a szájüregben;
  • az íny és a szájnyálkahártya gyulladása;
  • szájszárazság;
  • különböző bőrtünetek (viszketés, kiütések, stb.).

Ha a cirkonkorona mellett tesszük le a voksunkat, nem kell a fenti tünetektől tartanunk, ugyanis egy teljesen biokompatibilis anyag kerül a szánkba.

Nézzük tehát, mire érdemes ügyelnünk fogpótlás előtt!

Először is gondoljuk végig, hogy volt-e valaha fémallergiára utaló panaszunk, mint például égő, viszkető érzés fülbevaló viselésekor!

A második lényeges teendő az allergén anyagok kimutatását szolgáló teszt elvégzése, amely mindenki számára javasolt.

Ezek fényében könnyebb eldönteni, melyik fogmű illene hozzánk a leginkább. Fémallergia esetén ugyanis a cirkonkorona tökéletes.

dunadental