Ismerje meg az ínygyulladás tüneteit!

Egyes felmérések szerint a felnőtt magyar lakosság több mint kétharmada ínybetegségben szenved, és a többségnek nincs is tudomása arról, hogy érintett lenne.
A gingivitis ugyanis gyakran alattomos, hiszen a kezdeti szakaszban látványos tünetek nélkül rombolja ínyünket, kezelés nélkül pedig fogágybetegséghez, majd fogaink elveszítéséhez is vezethet.
Ínye betegségéről sok páciens csak a fogorvosi székben szerez tudomást, de ez nem jelenti azt, hogy nincsenek olyan jelek, amelyek figyelmeztetnek minket a problémára. Érdemes átvenni, hogy mik ezek a tünetek, így tudni fogjuk, mikor kell szakértő segítségét kérnünk.
Az ínygyulladás tünetei
A gingivitis egyik leglátványosabb tünete a vörös, duzzadt és érzékeny íny, ami leginkább fogmosáskor okoz kellemetlen pillanatokat. Az egészséges ínyről azt kell tudni, hogy az szép rózsaszín, ezáltal egy kis odafigyeléssel észrevehető a különbség.
Előjele a problémának még az ínyvérzés, valamint előrehaladott állapotban a fogíny visszahúzódhat vagy leválhat a fogakról, illetve tasak is kialakulhat az érintett területen. A fog és az íny között létrejövő tasak baktériumokkal van teli, amit ha nem távolítanak el a fogorvosok, akkor az súlyos következményekhez vezethet.
A baktériumok és a gyulladás ugyanis idővel eléri a fogágyat, ahol elpusztítja a fog tartószerkezeteit, így az érintett rágószerv végül meggyengül, és először mozogni kezd, majd később ki is esik a helyéről.
Kezelhető az ínygyulladás?
Jó hír: igen! Az ínygyulladás az íny megbetegedésének első jele, és a probléma ebben a stádiumban még viszonylag könnyedén kezelhető.
Hogy mire van szükség ilyenkor? Általában egy professzionális szájhigiéniás csomagra, amely tartalmazza a fogkő-eltávolítást, valamint szükség esetén a baktériumokkal teli tasakok kezelését is.
A pácienseket emellett megtanítjuk a helyes és alapos szájápolásra, hogy a későbbiekben ne alakuljon ki újra ínygyulladás.