Így lehet egy mosoly hollywoodi

… avagy a porcelánhéjak (más néven veneerek) titka.

Ma már szinte elvárás a szép, rendezett fogazat, és kis túlzással mindenki sztármosolyt szeretne magának, ami nemcsak szimmetrikus, de hófehéren is csillog. Úgy akarunk tükörbe nézni, hogy amikor viszontlátjuk magunkat, akkor elbűvül minket a látnivaló.

A legtöbb páciens azonban nem szeretne hosszú ideig tartó fogszabályozást és hónapokig, évekig tartó várakozást. Gyors megoldást akarnak, és ez szerencsére ma már elérhető.

Hogy mitől lesz a mosoly szinte azonnal esztétikus? A kerámiából készült héjaktól.

Tényleg ezt használják a sztárok?

Tényleg. A héjkerámia egy hajszálvékony fogmű, amit a rágószervek ajak felőli – tehát mindenki által látható – felszínére helyeznek fel. Népszerűségét annak köszönheti, hogy a 0,5-1 milliméter vastag héj ragasztásához szinte nincs is szükség csiszoláshoz, legfeljebb egy kis felületkezeléshez. Ez pedig egy teljesen ártalmatlan procedúra, ami még fájdalommal sem jár.

Vagyis nincs foganyagveszteség és kockázat, a kezelt fog pedig ép marad, nem úgy mint a koronák esetében. Ez utóbbi fogmű kiváló módszer, ha egy sérült fogat akarunk helyreállítani, de ha csak kisebb esztétikai hibákat kell javítani, akkor a fogorvosok nem szívesen ajánlják.

Más a helyzet a vékony héjkerámiával. A korszerű fogászati technológiának köszönhetően pedig a tartóssággal sincs baj, hiszen a veneerekkel sokáig bátran mosolyoghatunk.

Miért olyan esztétikus a héjkerámia?

A rendelőben készített direkt héjakkal szemben az indirekt héj fogtechnikai laboratóriumban születik, és ebben hasonlít a koronához. A nagy tudással és tapasztalattal rendelkező fogtechnikusok aprólékos munkával és modern eszközök segítségével dolgozzák ki a végleges fogművet, amit a fogorvosok a következő ülésben ragasztják be a páciensnek.

A héjkerámia tetszőleges színűre és formájúra alakítható, felhelyezése után pedig páratlanul szép esztétikai hatás érhető el. És mivel kerámiából készült, ezért az nem okoz allergiás reakciót. Teljesen természetes és egyedülállóan szép a végeredmény, amire minden tulajdonos büszke lehet.