Fogmentő téma: Miért van szükséged a rendszeres fogászati ellenőrzésre?

A legtöbb páciensünk azt gondolja, hogy ha nincs fájdalom és nincsenek látványos tünetek, akkor biztosan rendben vannak a fogai.

Hogy fogorvoshoz csak akkor kell menni, amikor fogunk már eléggé fáj, vagy ha már a tükörben is látható egy-egy szuvasodás.

A valóság ezzel szemben az, hogy szervezetünk egészségének megőrzésében létfontosságú szerepet kap a rendszeres fogászati ellenőrzés, amelyre akkor is sort kell kerítenünk, ha épp nem tapasztalunk semmilyen gondot.

Prevenció minden életkorban

A prevenció annyit tesz: megelőzés, amelynek segítségével a betegségeket időben fel lehet ismerni, a szövődményeket pedig el lehet kerülni.

Hogy miért van rá szükség a fogászatban? Azért, mert a különböző problémák azok korai stádiumában szinte kivétel nélkül kezelhetők.

Nemcsak a kisebb kellemetlenségek, hanem akár a súlyosabb esetek is, amire kiváló példa a fogszuvasodás, amelyet a lyuk kifúrásával és betömésével gyógyítunk, hogy az később ne okozzon komolyabb fogbélgyulladást. Ilyenkor ugyanis már csak a gyökérkezelés segíthet, vagy extrém esetben a foghúzás.

A prevenciót az első tejfogak megjelenésétől el kell kezdeni, és idősebb korban, például fogsort viselve sem hanyagolhatjuk azt el.

Ne felejtsük: a fogszuvasodás nem tudja megtámadni a fogpótlásokat, de a fogkő ugyanúgy le tud rakódni a koronákra, a hidakra vagy protézisekre.

Éppen ezért, ha szükséges, a rendszeres kontroll során be kell iktatni egy professzionális szájhigiéniás kezelést, amely tartalmazza a fogkő-eltávolítást és a fogak polírozását. Ezzel akadályozhatjuk ugyanis meg a fogínygyulladást és az abból kialakuló fogágybetegséget, amelyek a felnőttkori fogvesztés egyik vezető okai.

A fogászati prevenció előnyei:

• Segítségével egyszerűen és kényelmesen megőrizhető fogaink egészsége, hiszen az esetlegesen felmerülő problémákat a fogorvos nemcsak időben észreveheti, de kellő gyorsasággal gondoskodhat azok megszüntetéséről.
  • Csökkenti a hirtelen kialakuló tünetek eshetőségét; kisebb az esélye annak, hogy egy váratlan problémával szakemberhez kell fordulnunk.
  • A 6-12 havonta esedékes fogászati kontrollvizsgálat kényelmesen beilleszthető a naptárunkba; előre tudunk tervezni és zökkenőmentesen kérhető időpont rá.
  • Olcsóbb, mintha a felgyülemlett fogászati problémákkal egyszerre fordulnánk orvoshoz.

dunadental