Csak semmit para! Ez történik egy fogászati ellenőrzésen.

A rendszeres fogászati állapotfelméréssel mindamellett, hogy képet kapunk szájüregünk állapotáról, még arra is fény derülhet, ha valami szervi problémával küzdünk.

A fogak és a fogágy ugyanúgy tükrözi testünk egészségi állapotát, mint a hajunk, a bőrünk és a körmeink. Ez segítséget jelenthet a fogorvosnak a pontosabb diagnózis felállításában, és ezért is ajánljuk a félévenkénti fogászati szűrésen való részvételt.

Mely tünetek lehetnek árulkodóak?

A megfelelő szájhigiénia ellenére fellépő fogínygyulladás és fogínyvérzés, az ínysorvadás, a különböző fogbetegségek, a száj kisebesedése és a nyelvszárazság hátterében gyakran olyan betegségek állnak, amelyekre nem is gondolnánk.

Szájüregi panaszokat okozhat a reflux és a cukorbetegség

Amennyiben valamilyen, fogászati jellegű problémánk van, érdemes elgondolkodni azon, hogy megfelelőek-e a szájápolási szokásaink. Ugyanis az alapos fogmosás ellenére is fellépő panaszok hátterében számos betegség állhat.

Nézzünk pár példát!

• Az emésztőrendszeri panaszok mellett szájüregi tüneteket okozhat a reflux is. Gyakori például a nyelv égő érzése vagy a gyomorból visszajutó sav okozta fogszuvasodás.
  • A cukorbetegség számos kellemetlen tünetért felelős, úgy, mint a levertség és a fokozott szomjúságérzet. A szájszárazság és a különböző fogínybetegségek is utalhatnak a betegség jelenlétére.
  • A csontritkulás és a kalciumhiány során a testünk ezer módon kiált segítségért. A körmök töredezettsége és a rajtuk megjelenő fehér foltok mellett utalhat a problémára hajunk fénytelenség és fogaink állapota is, hogy baj van. A fogszövet ilyenkor nem jut elég vitaminhoz, ezért sérülékenyebbé és a fogszuvasodásra hajlamosabbá válik.
  • Az immunrendszer gyengesége és az általános vitaminhiány is rányomja a bélyegét a fogak és a fogágy állapotára.

Érdekes tény, hogy a várandós anyukák esetében gyakoribb az íny gyulladásos megbetegedése bizonyos hormonális változások miatt. Ilyenkor fokozottan oda kell figyelni a megfelelő szájápolásra.

Bármi is legyen az oka, a fogászati jellegű problémákat ne vegyük félvállról! A szájüreg tisztán tartásával és a rendszeres fogorvosi vizsgálattal ugyanis rengeteg kellemetlenségtől óvhatjuk meg magunkat, és az esetleges betegségeket is időben elcsíphetjük.

dunadental