Az elpusztíthatatlan implantátum legendája

László 37 évesen, síelés közben veszítette el az egyik frontfogát, és a férfi azonnal felkeresett minket hazaérkezése után. Elmesélte, hogy útban idefelé végig azon gondolkodott, hogy mi lenne a legjobb megoldás a problémájára, és ekkor még ő sem tudta a jó választ a kérdésre: foghíd vagy fogászati implantátum?

„A mosolyom miatt jól láthatók a fogaim, ezért szerettem volna esztétikus megoldást, de féltem az implantátumtokól” – mesélte László. Hogy miért aggódott főhősünk ennyire a fogbeültetés miatt?

Azért, mert apósa néhány évvel korábban egy gyulladás miatt elveszítette implantátumát, és László azt hitte, hogy a fogbeültetés kockázatos.

A siker a pácienstől is függ

Ez persze nem igaz, hiszen a fogászati implantátumoknak 95-97 százalékos sikerességi rátája van, csakhogy ezért a sikerért nem csupán a fogorvosoknak kell megküzdeniük.

Mint utólag kiderült, László apósa nem a balszerencse miatt veszítette el implantátumát: az idősebb férfi nem gondoskodott megfelelően a szájhigiéniájáról, ezért a baktériumok által kiváltott gyulladás meggyengítette az implantátum és a csont közötti kapcsolatot.

A műgyökér így végül kiesett a helyéről, hiszen László apósa nem kapta meg a szükséges tudnivalókat fogorvosától, és nem mutatták meg neki azokat a szájápolási módszereket, amelyekkel tisztán lehet tartani a fogpótlást.

Szerencsére mi pontosan tudjuk, hogy ennek milyen jelentősége van, ezért Lászlónak a kezelést követően minden elmondtunk, amivel a beültetett implantátum megóvható, és amivel akár élethosszig megőrizhető a pótlás.

Súlyos tévhit az implantátumok kapcsán

A legtöbb páciens úgy gondolja, hogy a fogászati implantátumok automatikusan örök életre szólnak, sőt, el sem lehet őket pusztítani. A valóság azonban nem ilyen rózsaszín.

Tény, hogy az implantátumokon nem fog a szuvasodás, de a fogkő és a rossz szájhigiénia ugyanúgy veszélyezteti a műgyökereket, és az ezek miatt kialakuló gyulladás végül a pótlás kilökődéséhez is vezethet.

Hogy ezt megelőzzük, oda kell figyelni az alapos és rendszeres szájápolásra, a rendszeres fogászati kontrollra, valamint az egészséges életmódra is. Kérdés esetén nyugodtan forduljunk fogorvosunkhoz, aki segít eloszlatni a kétségeinket, és megtanít minket a helyes fogmosás és szájhigiénia alapjaira.

dunadental