+36 20 669 5169 Bejelentkezés

Fogfehérítés előttre: 5 étel vagy ital, amiről nem is gondolnád, hogy elszínezik a fogat

Szerencsére ma már nem kell a sárga, elszíneződött fogakkal együtt élned. Hála a professzionális fogfehérítésnek, visszanyerheted a ragyogóan fehér fogaidat, amik azonban idővel újra elszíneződhetnek, különösen akkor, ha nem figyelsz oda arra, hogy mit eszel és iszol.

Amikről eddig is tudtál

Vannak olyan mumusok, vagyis olyan ételek és italok, amik joggal számítanak a fehér fogak ellenségeinek. A klasszikusokról valószínűleg már te is hallottál, mint amilyenek a kávé, a vörösbor. Mindkét ital tartalmaz csersavat és kromogéneket, azaz színképző összetevőket, amiknek köszönhetően a fogak elszíneződnek, és lepedék képződik rajtuk.

Ugyancsak közismert, hogy a tea – itt elsősorban a fekete teára kell gondolnod – csersavtartalma miatt szintén abba a kategóriába tartozik, amit érdemes elkerülni, viszont a gyógynövényes főzeteket bátran fogyaszthatod. A kóla sem ismeretlen abból a szempontból, hogy ártalmas a fogakra: egyrészt a savtartalma miatt, és mellette még kromogénekben is gazdag.

És amikről nem is gondolnád…

Ha a fenti italokat elkerülöd, akkor sem dőlhetsz hátra, hogy te mindent megtettél a fehér fogakért, mert léteznek olyan ételek és italok, amiket talán napi gyakorisággal fogyasztasz, és nem is tudod róluk, hogy ugyanúgy elszínezik a fogakat, mint pl. a kávé.

  1. Narancslé: erről az italról a legtöbb reklámban azt hallod, hogy egészséges, mert tele van C-vitaminnal. Amit esetleg nem tudsz róla, hogy a magas savtartalma miatt felpuhítja a fogzománcot, és fogékonyabbá teszi az elszíneződésre. A helyzetet még tovább rontja, ha a narancslét például kávéval együtt fogyasztod a reggelidhez, ekkor ugyanis nem csak a savak miatt kell aggódnod, hanem a kávé színképző összetevői miatt is.
  2. Bogyós gyümölcsök: talán te is jártál már úgy, hogy jól belakmároztál szederből, ribizliből vagy áfonyából, a nyelved pedig pirosas és lila színben játszott utána. Ha pedig a nyelvet beszínezik, akkor ne legyenek kétségeid: a fogaidat is. Szóval egy alapos öblögetés nem árt, ha ilyesmit ettél, de azért nem kell lemondanod róluk.
  3. Szószok: odavagy a bolognai spagettiért? Vagy az indiai konyha jön be inkább? Akármelyikért is lelkesedsz, a helyzet az, hogy mind a paradicsomszósz, mind az aranyló curry képes beszínezni a fogakat, csakúgy, mint a többi élénkszínű szósz. Emellett az ecetes salátaöntetet sem árt néha sima olívaolajra cserélni, a benne található sav ugyanis nem tesz jót a fogzománcnak.
  4. Színes cukorkák: ez annyira nem meglepő, ráadásul a különféle édességek a magas cukortartalmuk miatt sem ajánlottak. De ha emellett még színezékeket is tartalmaznak, akkor duplán ártalmasak a fogakra.
  5. Sportitalok: elsősorban a savtartalmuk miatt károsak, amit csak tetéz, hogy mivel száraz a szád, amikor ezeket iszod – hisz éppen lefutottál 5 kilométert –, nincs elég nyál, ami semlegesíthetné ezeket a savakat.

Ha ezek után úgy érzed, hogy szinte semmit nem ehetsz, mert minden károsítja a fogakat, akkor megnyugtatunk: rengeteg egészséges étel és ital létezik, és egy kis odafigyeléssel megőrizheted a fogaid fehérségét.

Author Info

admin

No Comments

Comments are closed.