Az egyik legsúlyosabb fogászati probléma: az ínygyulladás

inygyulladás

Napjaink fokozott szájhigiéniás kampányai ellenére még mindig sok olyan páciens van, akinél a nem megfelelő szájápolás miatt ínygyulladás alakul ki; a legtöbben sajnos azzal sincsenek tisztában, hogy ez a probléma milyen súlyos következményekkel jár.

Pedig a betegség viszonylag egyszerűen távol tartható, és fogainkat néhány egyszerű trükkel még sokáig megőrizhetjük; a napi kétszeri fogmosás, a fogselyem rendszeres használata és a megfelelő életmód ma már nem számít ördöngösségnek.

Az ínygyulladás egyik leggyakoribb tünete a fogmosás során vérző, érzékeny, nem egy esetben fájdalmas íny, amit tükörben megnézve vörösebbnek és duzzadtabbnak látunk a szokásosnál. A betegség kialakulásáért leginkább a lepedék és a fogkő felel, de az is előfordulhat, hogy pubertáskorban vagy terhesség során alakul ki a probléma a szervezetben lévő hormonok miatt.

Rizikófaktor még a cukorbetegség, a vérképző-rendszeri betegségek, a herpesz és a bárányhimlő.

Néhány kockázati tényező ellen közvetlenül fogászati módszerekkel nem léphetünk fel, azonban az esetek legnagyobb részéért felelős fogkő például már megelőzhető az alapvető szájhigiéniás teendők betartásával. Ha pedig ki is alakult a rágószerveken megtelepedő meszes dentális plakk, akkor sem aggódni, hiszen az fogorvos segítségével egy olcsó és fájdalommentes kezeléssel eltüntethető.

Ha viszont ez nem történik meg, akkor a fogkő ínygyulladáshoz, majd fogágybetegséghez vezet, és ilyenkor az elszabaduló baktériumok akár a mélyebben fekvő szöveteket is megbetegíthetik.

Az ínygyulladással kapcsolatban is elmondható, hogy a tökéletes szájhigiénia fenntartásával javulást érhetünk el, ezért nem árt a helyes szájápolás csínját-bínját megtanulni, és a lehető legjobban alkalmazni azt. Szájhigiéniával kapcsolatos tanácsadást bátran kérhetünk a fogorvosunktól is, ha pedig a problémáért a helytelenül elkészített tömés, pótlás okolható, akkor a szakorvos annak kicserélésében is segítségünkre lehet.

dunadental